Ан-148 Зміст Технічні характеристики | Історія створення | Конструкція | Модификації | Замовлення і виробництво | Експлуатація | Тренажер | Інциденти | Див. також | Примітки | Посилання | Навігаційне менюРеєстр літаків типу Антонов Ан-148Презентація Ан-148 від корпорації «Іркут». Розділ «Технічний опис»Ан-148 на сайті ОКБ ім. О. К. АнтоноваАНТК ім."Антонова" бере участь у кількох тендерах на постачання патрульних літаків Ан-168МП // ІТАР-ТАССhttp://www.antonov.com/news/index.xml?news=antk-main/news_20070822_3.xmlоригіналуПідсумки «МАКС-2007»: укладено контрактів на 3 млрд$Президент РФ обрав Ан-148 замість Sukhoi SuperJet 100АНТК ім. Антонова викотив перший серійний літак Ан-148Фарнборо-2012: Російська компанія підписала контракт на $420 млн на поставку Ан-148 і Ан-158«Антонов» начал замену российского оборудования на самолетах Ан-148Antonov-148/-158 Family Comparison With CompetitorsПерший український літак нового покоління АН-148 вийшов на внутрішні регулярні рейсиНовий російсько-український літак здійснив перший рейс — з Санкт-Петербурга до МосквиАН-148 розпочав рейси до ЄвросоюзуАн-148Ан-148 на сайті ДП «Антонов»ОАО ВАСО — Модифікації сімейства літаків Ан-148У Воронежі розпочато виробництво літаків Ан-148Ан-148 може використовувати ґрунтові смуги — результати випорбуваньРеєстр Ан-148 разом зі списком замовленьАвіаційний портал «Сервіс і технології»У Вороніжі випустили літаючий шпиталь для потреб російського МНС на базі Ан-148-100р
Ан-2Ан-3Ан-14 «Бджілка»Ан-32Ан-72Ан-2СХАн-2МАн-6Ан-14ШАн-714Ан-26 «Віта»/Ан-26М «Рятівник»Ан-26Б «Циклон»/Ан-26 «Погода»Ан-26ПАн-30Ан-32ПАн-71Ан-72ПАн-72РАн-8Ан-12Ан-22 «Антей»Ан-26Ан-34Ан-70Ан-74Ан-77Ан-124 «Руслан»Ан-124-100Ан-124-100М-150Ан-132Ан-178Ан-225 «Мрія»А-1А-7А-9А-10А-11А-13А-15А-40ГолубРот Фронт-1Рот Фронт-2Рот Фронт-3Рот Фронт-4
Літаки АнтоноваЛітаки УкраїниЗ'явилися 2004Пасажирські літаки
реактивнийпасажирський літакАНТК імені Олега АнтоноваЛітакзлітно-посадкових смугахICAOрідкокристалічних індикаторівІКАОЛітакД-436-148ЗМКБ «Прогрес»«Мотор Січ»допоміжна силова установкаАНТК імені Олега АнтоноваCF34-10АНТК ім. О. К. АнтоноваПетра Балабуєва2001Ан-74ТК-300Ан-74модифікаціїАн-74ТК-300Д-436-148ХДАППВоронежіВАСОСвятошиноСертифікат типу2005УзбекистаніВірменіїГюмрі2010віхоюоперення27 грудня200529 січня2006турбореактивнийвисокопланастрілоподібностіопереннямФюзеляжмонокок»Шасітурбореактивними двигунамиД-436-148ЗМКБ «Прогрес»«Мотор Січ»АНТК ім. О. К. АнтоноваCF34-10SaM-146Допоміжною силовою установкоюАІ-450ВоронежіВАСОУкраїниУкраїніРосіїСНДSukhoi Superjet 100Embraer 190ARJ21-700«АероСвіт»АНТК імені Олега АнтоноваАн-158банкрутством17 серпня2009Sukhoi Superjet 100ангараСерійного заводу «Антонов»Київміжнародного авіакосмічного салону Фарнборо-Іллюшин Фінанс Кодоговір купівлі-продажуПанаму200626 лютого2007сертифікат типуМАК2 червня2009ХарківКиївміжнародному аеропорту «Бориспіль»24 грудня2009«Пулково»«Домодєдово»Воронежі15 лютого2010АероСвітЄвросоюзуКиївВаршаваКиївКиїв-Святошино20 квітня2010АероСвіт«Ільюшин Фінанс Ко»тренажерногоS7МоскваСанкт-Петербург5 березня2011авіакатастрофаВоронезькоїБілгородської областейМ'янми
Ан-148
Перейти до навігації
Перейти до пошуку
Антонов Ан-148 | |
---|---|
![]() | |
Ан-148 | |
Призначення: | Пасажирський літак |
Перший політ: | 17 грудня 2004 |
Прийнятий в експлуатацію: | 2 червня 2009 |
Історія виробництва | |
Розробник: | ![]() |
Виробник: | ![]() ![]() |
Всього збудовано: | 42[1](станом на 03.2017) |
Модифікації: | Ан-148-300 Ан-158 Ан-178 |
Конструктор: | П. В. Балабуєв |
Базова модель: | Ан-74ТК-300 |
Характеристики | |
Екіпаж: | 4+1 ос. |
Пасажиромісткість: | 85 чол. |
Крейсерська швидкість: | 800—870 км/год |
Дальність польоту: | 3 500 км |
Довжина розбігу: | 1 800 м |
Розміри | |
Довжина: | 29,13 м |
Висота: | 8,19 м |
Розмах крил: | 28,91 м |
Площа крил: | 87,32 м² |
Шасі: | 3-х опорне |
Маса | |
Пустий: | приблизно 21 000 кг |
Споряджений: | 41 950 кг |
Силова установка | |
Двигуни: | 2хД-436 |
Годинна витрата пального: | 1 560 кг/год |
Антонов Ан-148 — регіональний реактивний пасажирський літак. Розробником та виробником є АНТК імені Олега Антонова, Україна[2][3].
Зміст
1 Технічні характеристики
2 Історія створення
3 Конструкція
3.1 Аеродинамічна схема
3.2 Рушійна установка
4 Модификації
5 Замовлення і виробництво
6 Експлуатація
7 Тренажер
8 Інциденти
9 Див. також
10 Примітки
11 Посилання
Технічні характеристики |
Літак Ан-148 призначений для пасажирських перевезень на регіональних і коротко-магістральних маршрутах до 3100 км завдовжки з можливістю базування на злітно-посадкових смугах зі штучним покриттям і підготовлених ґрунтових смугах, розташованих на висоті до 1500 метрів над рівнем моря, за будь-яких кліматичних умов. Крейсерська швидкість польоту літака становить 780—850 км/год, а крейсерська висота польоту — до 12 200 м. Довжина пасажирського салону і розташування пасажирів в ряду за схемою 2+3 дозволяють експлуатанту комбінувати різні однокласові і змішані компонування у діапазоні 68-80 пасажирів з салонами економ, бізнес та першого класу. Компонування пасажирського салону Ан-148-100 в економічному класі здійснюватиметься за схемою 2+3 крісла в рядок. На літак встановлюється сучасне пілотажно-навігаційне і радіозв'язкове обладнання, що відповідає міжнародним нормам ICAO; польотна інформація виводиться на п'ять багатофункціональних рідкокристалічних індикаторів. Комплекс радіоелектронного обладнання передбачає можливість посадки машини у складних метеорологічних і нічних умовах за категорією IIIA ІКАО.
Літак Ан-148 оснащується двома двоконтурними турбоструменевими двигунами Д-436-148 розробки ЗМКБ «Прогрес», виробництва ВАТ «Мотор Січ». Витрата палива — 1458 кг/год при максимальному комерційному завантаженні. Додатково використовується допоміжна силова установка АІ-450-МС. Також АНТК імені Олега Антонова додатково опрацьовує варіанти встановлення на літак закордонного двигуна CF34-10[en]. Паливна ефективність літака Ан-148-100B становить 24,0 г/пкм, а моделі Ан-158 — 22,0 г/пкм.
Серед конкурентних переваг літака фахівці відзначають традиційне для «Ан» високе розташування двигунів — це дозволяє літаку сідати навіть на злітні смуги з ґрунтовим покриттям, це зменшує ризик потрапляння сміття у двигун.
Розробником закладений робочий ресурс літака близько 80 000 годин при календарному терміні експлуатації 30 років.
Історія створення |
Робоче проектування літака почалося в АНТК ім. О. К. Антонова на початку 1990-х років під керівництвом Петра Балабуєва як Ан-74-68, а у 2001 літак отримав нове позначення ― Ан-148. За основу конструкції був взятий транспортний літак Ан-74ТК-300. Ан-74, який від початку проектувався як транспортний літак, не був пристосований для перевезення пасажирів. І навіть при перенесенні двигунів на пілон під крило в модифікації Ан-74ТК-300, літак не міг конкурувати з сучасними регіональними літаками схожої пасажиромісткості, хоча таке рішення і підвищувало паливну ефективність.
В процесі переробки було спроектоване нове крило, збільшена довжина фюзеляжу, використані двигуни Д-436-148 із зміненою конструкцією реверсу. Виготовлення перших трьох прототипів почалося в Києві в березні 2002. Підготовка до серійного виробництва почалася в липні 2003 року на авіазаводах в Харкові (ХДАПП) і Воронежі (ВАСО) У вересні 2004 у Києві було завершено виготовлення першого прототипу. 17 грудня 2004 року літак вперше піднявся в небо з аеродрому Святошино (екіпаж льотчика-випробувача Е. А. Галуненка). У квітні 2005 до льотних випробувань приступив другий прототип. Сертифікат типу було отримано 26 лютого 2007.
У липні 2005 обидва Ан-148 пройшли перевірку в складних умовах, виконавши серію польотів в Узбекистані, де температура повітря сягала +45 °C. В подальшому літаки перелетіли до Вірменії, де розпочали етап випробувань в умовах високогір'я. Аеропорт Гюмрі, на якому базувався Ан-148, розташований на висоті 1525 м над рівнем моря. Результати випробувань показали відповідність реальних характеристик Ан-148 розрахунковим і підтвердили безпеку експлуатації літаків сімейства Ан-148 в умовах високих температур навколишнього повітря і високогір'я. Літак може безпечно працювати в південних районах Російської Федерації, державах Середньої Азії, Близького Сходу, Африки, Латинської Америки.
У серпні 2010 програма випробувань була продовжена. Зокрема, було уточнено характеристики стійкості та керованості літака, був вивчений рівень шуму на місцевості, виконані польоти на визначення мінімальних швидкостей відриву, зокрема з імітацією відмови двигуна, перевірена робота навігаційної системи, відпрацьовано необхідне математичне забезпечення. Важливою віхою процесу сертифікації стали польоти з 5 варіантами імітаторів криги, приклеєними на крило і оперення, з метою перевірки поведінки літака у найважчих умовах обмерзання.
За період з 27 грудня 2005 по 29 січня 2006 перший і другий екземпляри Ан-148 пройшли повний цикл перевірок на землі і в повітрі при температурах до −52 °C і повністю підтвердили можливість експлуатації в суворих кліматичних умовах.
Конструкція |
Аеродинамічна схема |
Двомоторний турбореактивний літак, побудований за аеродинамічною схемою вільнонесучого високоплана з крилом помірної стрілоподібності і однокільовим Т-подібним оперенням. Фюзеляж суцільнометалевий типу «напівмонокок» круглого перерізу. Шасі забирається, триопорне з носовою стійкою.
Рушійна установка |
Літак Ан-148 оснащується двома двоконтурними турбореактивними двигунами Д-436-148 розробки ЗМКБ «Прогрес», виробництва ВАТ «Мотор Січ» спільно з ФГУП ММПП «Салют». АНТК ім. О. К. Антонова додатково опрацьовувало варіанти встановлення на літак закордонного двигуна CF34-10[en]. У зв'язку з недавньою успішною європейською сертифікацією двигуна SaM-146, обговорюється можливість встановлення і цього двигуна.
Середня годинна витрата палива (кгс/год, висота 10360 м), економний режим: 1560, швидкісний режим: 2020.
Допоміжною силовою установкою є АІ-450-МС.
Модификації |
Модифікація | Опис |
---|---|
Ан-148-100А | Варіант літака малої дальності, розрахований на перевезення 70-80 пасажирів на дальність 2000-3000 км[4]. |
Ан-148-100B | Базова модель, розрахована на перевезення 70-80 пасажирів. Дальністю польоту до 3600 км[4]. |
Ан-148-100ЕМ | Варіант літака оснащений салоном з п'ятьма різними варіантами поєднання пасажирських місць і медичних модулів. Літаючий госпіталь.[5]. |
Ан-148-100Е | Варіант літака, розрахований на перевезення до 80 пассажирів. |
Ан-158 | Варіант літака з подовженим фюзеляжем на 99 пасажирів і дальністю польоту 2500 км[6]. |
Ан-168МП | Варіант літака патрульної авіації[7]. |
Ан-178 | Варіант транспортного літака на базі Ан-158. |
Замовлення і виробництво |

Схема Кооперації літака АН-148

Ан-148 на заводському аеродромі в Києві
У реалізації програми Ан-148, у складанні і виробництві літака, беруть участь компанії з 15 країн світу.[8] Серійні Ан-148 будуються в Воронежі ВАСО
На території України ведеться робота з створення власного замкнутого циклу виробництва літаків цієї серії. У цей час кооперація виробництва літаків сімейства Ан-148 включає залучення багатьох підприємств. Більшість з них розміщена в Україні та Росії.
На 22 серпня 2007 року загальна кількість замовлених Ан-148 перевищила 50 екземплярів[9].
Орієнтовна місткість світового ринку літака даного класу на період до 2013 — близько 500 штук, СНД — 170 штук. Прямими конкурентами є літаки Sukhoi Superjet 100, Embraer 190 і ARJ21-700. На авіасалоні «Макс» 2007 ГТК «Росія» підписала контракт на постачання 6 літаків, з опціоном ще на 6[10]. 2009 авіакомпанія «АероСвіт» домовилася з АНТК імені Олега Антонова про купівлю або постачання в лізинг протягом трьох років 10-ти літаків Ан-148 і його модифікації Ан-158[8], але після 2012 в зв'язку з банкрутством компанії, дане замовлення перспективи не має.
Як стало відомо 17 серпня 2009 р., Управління справами Президента Російської Федерації зробило вибір на користь Ан-148, відмовившись від придбання Sukhoi Superjet 100 для перших осіб російської держави. Рішення прийнято з мотивів безпеки.[11]
30 грудня 2009 року з ангара Серійного заводу «Антонов» (Київ) викочено перший серійний зразок реактивного регіонального літака Ан-148-100В. Реалізацією та передачею літака уповноважено займатись Державне підприємство «Лізингтехтранс». Перший конкурс з передачі в лізинг трьох літаків виграло ДП АНТК ім. Антонова.[12]
10 липня 2012 року у рамках міжнародного авіакосмічного салону Фарнборо-2012 російська лізингова компанія Іллюшин Фінанс Ко (ВАТ ІФК) підписала договір купівлі-продажу на постачання до 2014 року в Панаму 15-ти українсько-російських регіональних реактивних літаків нового покоління Ан-148 і Ан-158 на загальну суму близько 420 млн $[13].
На даний момент компанія «Антонов» вживає заходів щодо імпортозаміщення російських комплектуючих.[14] Проведено порівняльний аналіз з іншими моделями літаків даного класу з метою більш активного позиціювання на ринку.[15]
Експлуатація |

Ан-148 авіакомпанії АероСвіт в аеропорту Донецька
У грудні 2006 року Ан-148 пройшов сертифікацію та 26 лютого 2007 року отримав сертифікат типу МАК.
2 червня 2009 Ан-148 відбув технічним рейсом до Харкова, звідки здійснив перший регулярний пасажирський рейс за маршрутом Харків — Київ і приземлився в міжнародному аеропорту «Бориспіль»[16].
24 грудня 2009 свій перший регулярний рейс з пасажирами на борту з аеропорту «Пулково» в «Домодєдово» зробив літак АН-148, зібраний у Воронежі.[17]
15 лютого 2010 року Ан-148 української компанії АероСвіт здійснив перший політ на територію Євросоюзу за маршрутом Київ — Варшава — Київ[18].
10 квітня о 16.00 на аеродромі Київ-Святошино вперше піднявся в повітря перший серійний український літак Ан-148-100В.
20 квітня 2010 року компанія АероСвіт отримала перший серійний літак Ан-148-100В.
Тренажер |
Враховуючи великий попит на літаки Ан-148 серед російських авіакомпаній і розуміючи необхідність організації повноцінного процесу навчання, лізингова компанія «Ільюшин Фінанс Ко» (ІФК) замовила компанії «Транзас Авіація» розробку та виготовлення тренажерного обладнання, а також підписала влітку 2010 з групою S7 договір про розміщення в навчальному центрі S7 Training одного комплексного і одного процедурного тренажера для Ан-148 і тренажера для проведення аварійно-рятувальної підготовки. Відповідно до договору, S7 Training займеться підготовкою авіаційного персоналу на Ан-148, а також забезпеченням технічної експлуатації тренажерів.
Замовлений ІФК тренажер — перший в Росії тренажер рівня D для цивільних літаків російського виробництва. У ньому використовується шестиступінчата система рухливості і одна з провідних у Росії коллімаційна система візуалізації, що дає можливість відпрацьовувати завдання, які в реальних умовах відтворити складно або неможливо (пожежа, відмова одного двигуна, різні типи відмов авіаційної техніки, що призводять до аварійних наслідків, польоти в складних метеоумовах тощо).
Важливо, що в тренажері використовується повноцінна кабіна літака, завдяки чому досягається високий ступінь імітації, що дозволяє ефективно використовувати тренажер для відпрацювання дій пілотів на землі і в повітрі. Контроль над діями екіпажу і керування процесом навчання виконуються з робочого місця інструктора, з якого забезпечується управління навігаційною обстановкою, погодними умовами, програмування відмов і контроль за основними параметрами польоту.
Інциденти |
Всього за час експлуатації літака сталося 2 інциденти. З них 1 ― з жертвами.
Перший інцидент стався 4 червня 2010 року під час польоту літака ДТК «Росія». Причиною інциденту виявилося замикання електропроводки, що спричинило відмову автопілота на літаку Ан-148-100, що виконував рейс Москва — Санкт-Петербург. До такого висновку прийшли експерти, що проводили розслідування даного інциденту, зокрема, представники Воронезького акціонерного літакобудівного товариства (ВАЛТ, виробник Ан-148), ГТК «Росія». Як йдеться в матеріалах розслідування, автопілот літака відмовив на висоті 10,6 тисячі метрів, на швидкості 472 кілометри на годину. Ніхто з пасажирів та членів екіпажу на борту не постраждав.
5 березня 2011 року сталася авіакатастрофа літака Ан-148-100Е № 61708 під час випробувально-тренувального польоту в Росії на кордоні Воронезької та Білгородської областей. На борту перебували 6 осіб, які загинули. Двоє були пілотами з М'янми, для якої й призначався літак.
Див. також |
Подібні розробки
- Ан-72
Конкурентні проекти
- Comac ARJ21
- BAe 146
- Bombardier CRJ700
- Embraer E-Jet
- MRJ 70 / MRJ 90
- Sukhoi Superjet 100
- Ту-334
Примітки |
↑ Реєстр літаків типу Антонов Ан-148 (рос.)
↑ http://www.civilaviation.ru/air-liners/an-148.html Ан-148 на CivilAviation.ru
↑ http://www.uacrussia.ru/ru/models/civil/an_148/history/ Історія створення літака Ан-148 на сайті ОАК (рос.)
↑ аб Презентація Ан-148 від корпорації «Іркут». Розділ «Технічний опис» (рос.)
↑ http://www.aex.ru/news/2013/2/21/103135/
↑ Ан-148 на сайті ОКБ ім. О. К. Антонова
↑ АНТК ім."Антонова" бере участь у кількох тендерах на постачання патрульних літаків Ан-168МП // ІТАР-ТАСС(рос.)
↑ аб [http://www.ukrinform.ua/ukr/order/?id=812643 АНТК й «АероСвіт» домовилися про поставки протягом трьох років 10-ти літаків Ан-148 і Ан-158
↑
http://www.antonov.com/news/index.xml?news=antk-main/news_20070822_3.xml. 2007-08-22. Архів оригіналу за 2011-08-24. Процитовано 2007-08-26.
↑ Підсумки «МАКС-2007»: укладено контрактів на 3 млрд$(рос.)
↑ Президент РФ обрав Ан-148 замість Sukhoi SuperJet 100 (рос.)
↑ АНТК ім. Антонова викотив перший серійний літак Ан-148
↑ Фарнборо-2012: Російська компанія підписала контракт на $420 млн на поставку Ан-148 і Ан-158
↑ «Антонов» начал замену российского оборудования на самолетах Ан-148. Информационное агентство Рамблер (ru-ru). 2017-02-15. Процитовано 2017-02-17.
↑ Antonov-148/-158 Family Comparison With Competitors. antonov.com. (англ.)
↑ Перший український літак нового покоління АН-148 вийшов на внутрішні регулярні рейси
↑ Новий російсько-український літак здійснив перший рейс — з Санкт-Петербурга до Москви (рос.)
↑ АН-148 розпочав рейси до Євросоюзу (рос.)
Посилання |
![]() | Вікісховище має мультимедійні дані за темою: Ан-148 |
- Ан-148 на сайті ДП «Антонов»
ОАО ВАСО — Модифікації сімейства літаків Ан-148 (рос.)
У Воронежі розпочато виробництво літаків Ан-148 (рос.)
Ан-148 може використовувати ґрунтові смуги — результати випорбувань, Aviation Today, 14 листопада 2007 року (рос.)
Реєстр Ан-148 разом зі списком замовлень (рос.)
Авіаційний портал «Сервіс і технології» (рос.)
У Вороніжі випустили літаючий шпиталь для потреб російського МНС на базі Ан-148-100 (рос.)
|
Категорії:
- Літаки Антонова
- Літаки України
- З'явилися 2004
- Пасажирські літаки
(window.RLQ=window.RLQ||[]).push(function()mw.config.set("wgPageParseReport":"limitreport":"cputime":"0.352","walltime":"0.480","ppvisitednodes":"value":2193,"limit":1000000,"ppgeneratednodes":"value":0,"limit":1500000,"postexpandincludesize":"value":54042,"limit":2097152,"templateargumentsize":"value":8015,"limit":2097152,"expansiondepth":"value":15,"limit":40,"expensivefunctioncount":"value":4,"limit":500,"unstrip-depth":"value":0,"limit":20,"unstrip-size":"value":12314,"limit":5000000,"entityaccesscount":"value":1,"limit":400,"timingprofile":["100.00% 324.669 1 -total"," 24.09% 78.205 1 Шаблон:Літаки_ДКБ_Антонова"," 22.29% 72.370 1 Шаблон:Navbox"," 21.61% 70.161 1 Шаблон:Цивільний_літак"," 16.62% 53.955 1 Шаблон:Reflist"," 15.74% 51.096 61 Шаблон:Цивільний_літак/Параметр"," 14.60% 47.390 3 Шаблон:Nobr"," 14.44% 46.896 1 Шаблон:ВП-портали"," 10.36% 33.621 1 Шаблон:Портали/+"," 10.29% 33.405 1 Шаблон:Commonscat"],"scribunto":"limitreport-timeusage":"value":"0.041","limit":"10.000","limitreport-memusage":"value":2157537,"limit":52428800,"cachereport":"origin":"mw1329","timestamp":"20190318145956","ttl":2592000,"transientcontent":false););"@context":"https://schema.org","@type":"Article","name":"u0410u043d-148","url":"https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%BD-148","sameAs":"http://www.wikidata.org/entity/Q607355","mainEntity":"http://www.wikidata.org/entity/Q607355","author":"@type":"Organization","name":"u0423u0447u0430u0441u043du0438u043au0438 u043fu0440u043eu0435u043au0442u0456u0432 u0412u0456u043au0456u043cu0435u0434u0456u0430","publisher":"@type":"Organization","name":"u0424u043eu043du0434 u0412u0456u043au0456u043cu0435u0434u0456u0430","logo":"@type":"ImageObject","url":"https://www.wikimedia.org/static/images/wmf-hor-googpub.png","datePublished":"2008-11-11T13:46:35Z","dateModified":"2019-03-10T17:18:38Z","image":"https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/12/Antonov--148_2.jpg"(window.RLQ=window.RLQ||[]).push(function()mw.config.set("wgBackendResponseTime":115,"wgHostname":"mw1246"););