Ан-70 Зміст Історія створення | Модернізація | Технічний опис | Виробництво | Технічні характеристики | Модифікації | Катастрофи | Галерея | Найближчі конкуренти | Див. також | Виноски | Джерела | Навігаційне меню3 зміниСтабільну версіюперевірено3 зміниСтабільну версіюперевіреноПерші серійні АН-70 будуть побудовані в 2012 р.АрхівованоАн-70 / Середній військово-транспортний літак короткого зльоту та посадкиоригіналуОфіційний сайт ДП АНТОНОВАн-70 в 2003.Ан-70 Аеросвіт-2008.Ан-70 на МАКС-2013: Генеральний конструктор підприємства "Антонов" звинуватив Рогозіна в некомпетентностіУ Києві злетів Ан-70 по новому розфарбованийАнтонов АН-70Ан-70 Presentation of the AN-70. Antonov Companyррр
Ан-2Ан-3Ан-14 «Бджілка»Ан-32Ан-72Ан-2СХАн-2МАн-6Ан-14ШАн-714Ан-26 «Віта»/Ан-26М «Рятівник»Ан-26Б «Циклон»/Ан-26 «Погода»Ан-26ПАн-30Ан-32ПАн-71Ан-72ПАн-72РАн-8Ан-12Ан-22 «Антей»Ан-26Ан-34Ан-70Ан-74Ан-77Ан-124 «Руслан»Ан-124-100Ан-124-100М-150Ан-132Ан-178Ан-225 «Мрія»А-1А-7А-9А-10А-11А-13А-15А-40ГолубРот Фронт-1Рот Фронт-2Рот Фронт-3Рот Фронт-4
Літаки УкраїниЛітаки АнтоноваВійськово-транспортні літакиЧотиримоторні гвинтовентиляторні літаки
військово-транспортнийЛітакАн-12високоплану14 серпня2009АНТК ім. Антонова2012Міністерство оборони Українивійськово-транспортного літакаАн-121970-ихлітака19871993прем'єр-міністриУкраїниЛ. КучмаРосіїВ. Черномирдінекіпажем16 грудня1994аеродромуКиївського авіазаводуСвятошині10 лютого1995Ан-72199624 квітня1997МАКС2000БерлініКитай1999ЯкутськаОмську27 січня2001двигунзлітно-посадкової смугишасіфюзеляжі2003пілотМОУСтепан ПолторакД-27Іл-76МД-90Апілотиштурманбортінженерполімернихкомпозиційних матеріалівалюмінієвихсплавівШасіфюзеляжуекіпажуСилова установкадвигунівД-27к.с.літакарадіоелектронної боротьбиелектротельферамилебідками«ОАК»2011літакМАКС-2013
Ан-70
3 зміни у цій версії очікують на перевірку.
Стабільну версію було перевірено 1 січня 2019.
Перейти до навігації
Перейти до пошуку
Ан-70 | |
---|---|
![]() | |
Ан-70 | |
Тип | Військово-транспортний літак |
Розробник | АНТК імені Олега Антонова |
Виробник | ![]() |
Головний конструктор | О. Богданов, П. Балабуєв |
Перший політ | 16 грудня 1994 |
Статус | підготовка до серійного виробництва |
Основні експлуатанти | Повітряні сили України |
Варіанти | Ан-77, Ан-188 |
![]() |
Ан-70 — середньомагістральний вантажний (оперативно-тактичний військово-транспортний) літак нового покоління ДП «Антонов» м. Київ, Україна. Літак призначений для заміни морально та фізично застарілого Ан-12.
Має аеродинамічну схему чотиримоторного гвинтовентиляторного турбогвинтового високоплану з однокільовим оперенням та хвостовим вантажним люком.
Як було оголошено 14 серпня 2009 розробником літака АНТК ім. Антонова, завершення будівництва перших серійних АН-70 заплановано на 2012 р. Замовником двох машин стало Міністерство оборони України.
[1] Прийнятий на озброєння Збройних Сил України 19 січня 2015 р.
Зміст
1 Історія створення
2 Модернізація
3 Технічний опис
4 Виробництво
5 Технічні характеристики
6 Модифікації
7 Катастрофи
8 Галерея
9 Найближчі конкуренти
10 Див. також
11 Виноски
12 Джерела
Історія створення |

Ан-70 на виставці МАКС-97
Розробка нового середньо-магістрального військово-транспортного літака на заміну Ан-12 розпочалась ще в кінці 1970-их років. Проте, через неясність вимог до літака, технічне завдання було погоджене аж у 1987 році. Розробка велась під керівництвом Олега Богданова й Петра Балабуєва. В червні 1993 року прем'єр-міністри України (Л. Кучма) та Росії (В. Черномирдін) підписали угоду про спільну розробку й виробництво літака Ан-70. Виготовлення першого прототипу завершилось у січні 1994 року.
Перший політ Ан-70, пілотований екіпажем С. В. Максимова, здійснив 16 грудня 1994 року з аеродрому Київського авіазаводу в Святошині. 10 лютого 1995 року, під час одного з випробувальних польотів, дослідний Ан-70 зіткнувся в повітрі з Ан-72, який його супроводжував. В результаті катастрофи екіпаж Ан-70 (С. Максимов, В. Лисенко, В. Непочатих, П. Скотніков, А. Кострикін, М. Березюк і А. Горилицев) загинув, а пілотам Ан-72 вдалось успішно посадити пошкоджений літак. У грудні 1996 року виготовлено другий прототип. Спочатку його планувалось використовувати для статичних випробовувань, але через катастрофу першого прототипу його задіяли для льотних випробовувань. Свій перший політ другий прототип здійснив 24 квітня 1997 року.
У серпні 1997 року літак був представлений на міжнародному авіасалоні МАКС-97, а в 2000 також виставлявся на авіасалонах в Берліні і Чжухай (Китай).
У 1999 році розпочались спільні державні і сертифікаційні випробовування. За їх планом літак мав пройти випробовування в умовах низької температури. Для цього літак був направлений до Якутська із плановою посадкою в Омську. 27 січня 2001 року при зльоті з Омського аеропорту на літаку відмовив третій двигун, а через 20-30 секунд — ще й перший. На цей момент літак уже відірвався від землі і вилетів за межі злітно-посадкової смуги(ЗПС). Екіпаж вирішив посадити літак у полі, відразу ж після ЗПС, без випуску шасі. У результаті катастрофи лише 4 із 33 людей, які перебували на борту, отримали поранення, двох із них направили у лікарню Омська. Літак отримав значні пошкодження: велика тріщина у фюзеляжі за центропланом, пошкодження нижньої частини фюзеляжу (посадка була виконана на «живіт»), пошкодження консолей крила і вентиляторів двигуна.
Згідно з результатами розслідування причиною аварії стала відмова третього двигуна літака. Відразу після зльоту відбулося збільшення частоти обертання гвинтовентилятора третього двигуна та електронна система управління відімкнула його. При цьому другий ряд лопатей не зафлюгувався внаслідок руйнування трубки підведення масла в канал управління кроком лопатей у втулці гвинтовентилятора. Цей ряд лопатей продовжував обертатися (відбулась авторотація) створюючи негативну тягу близько п'яти тонн. Екіпаж збільшив потужність решти двигунів, але на цей момент автоматика відімкнула перший з них через нестабільну роботу датчика обертів вільної турбіни. На двох двигунах, на малій швидкості, при наявності негативної тяги і зриву потоку з ділянки крила за незафлюгованими лопатями, продовження польоту стало неможливим. Дії екіпажу, який посадив машину з прибраним шасі на засніжене поле біля села Чукреєвка, недалеко від омського аеропорту, комісія визнала грамотними й професійними. Пошкоджений літак частинами перевезли на омське виробниче об'єднання «Політ». Там його відновили до льотного стану.
У 2003 році пілот-випробувач В. Горовенко встановив 6 світових рекордів вантажопідйомності.
Випуск перших серійних Ан-70 планувався на 2013 рік.[2]
11 квітня 2014 року завершилися державні випробовування і літак був рекомендований для прийняття на озброєння МОУ[3]
19 січня 2015 р. — міністр оборони України генерал-полковник Степан Полторак підписав наказ про прийняття транспортних літаків типу АН-70 на озброєння військово-повітряних сил України.[4].
Модернізація |
Роботи з модернізації бортового устаткування й силової установки Ан-70 за узгодженим із Міністерствами оборони Росії й України технічним завданням були розпочаті «Антоновим» у серпні 2010 р. Завершальний перед початком цих робіт, 625-й, політ Ан-70 № 01-02 (UR-NTK.) відбувся 28 липня 2010. У процесі модернізації на Ан-70 були замінені гвинтовентилятори СВ-27 двигунів Д-27 на вдосконалені, зі збільшеною на 300 мм відстанню між переднім і заднім рядами гвинтів. Завдяки цьому знижений рівень шуму й поліпшені характеристики гвинтовентилятора. Дороблена конструкція двигуна Д-27, дещо змінилися обводи мотогондол. Крім того, застосована модифікована система керування двигуном і гвинтовентилятором, а допоміжна силова установка ТА-12-60 замінена на нову, ТА 18-200-70 (розробник та постачальник — ступінське НВО «Аеросила»), здатну працювати в розширеному діапазоні умов експлуатації.
Значній модернізації піддалося бортове радіоелектронне обладнання літака, що пов'язане з переведенням його на сучасну елементну базу й необхідністю виконання нових завдань згідно з уточненими вимогами замовника. У кабіні екіпажу замість індикаторів телевізійного типу (на електронно-променевих трубках) встановлено шість кольорових багатофункціональних рідкокристалічних дисплеїв. Застосований сучасний цифровий навігаційно-пілотажний комплекс «Купол-III» розробки Санкт-петербурзького ЗАТ «Котлін-Новатор» (подібний комплекс встановлюється й на Іл-76МД-90А), а під носовою частиною фюзеляжу з'явилася оглядово-пілотажна оптико-електронна система з телевізійними й тепловізійним каналами.
Електродистанційна система керування літаком зберегла колишню архітектуру, але виконується тепер на новій елементній базі. При цьому математичні моделі та алгоритми, закладені в систему керування літаком і його складовими частинами, не змінилися. Це забезпечило успадкування раніше виконаних етапів випробувань і гарантію зарахування отриманих результатів.
Модернізація бортового устаткування, за словами Дмитра Ківи. дозволила знизити масу порожнього літака приблизно на 500 кг.
Екіпаж модернізованого Ан-70 скоротився з п'яти до чотирьох чоловік (два пілоти, штурман і бортінженер — раніше на борту перебував ще й бортрадист).
Технічний опис |

Двигун Ан-70
Ан-70 — вільнонесучий моноплан суцільнометалевої конструкції з верхнім розташуванням крила. Планер виготовлений із полімерних композиційних матеріалів (близько 25%) та алюмінієвих і алюмінієво-літієвих сплавів.
Крило — помірної стріловидності і великого подовження. Передкрилки, закрилки, елерони, інтерцептори й хвостове оперення виготовлені з полімерних композиційних матеріалів.
Шасі Ан-70 — трьохопорне, з двома головними і одною передньою опорами. При польоті усі три опори прибираються, основні — у гондоли обабіч фюзеляжу, а передня — у відсік під кабіною екіпажу. Передня опора шасі двоколісна, а основні — шестиколісні.
Силова установка складається з 4 гвинтовентиляторних двигунів Д-27 потужністю 13880 к.с. Кожен двигун оснащений двома співвісними восьмилопатевими гвинтовентиляторами СВ-27 діаметром 4,5 м.
Всі радіо- та електросистеми літака об'єднані в єдиний цифровий комплекс, який відповідає міжнародному стандарту MIL/STD-1553В. Інформація від комплексу подається на 6 дисплеїв та два індикатори СКІ-77 на лобовому склі. Комплекс пілотажно-навігаційного обладнання літака має інерційну навігаційну систему на лазерних гіроскопах і приймач супутникової навігації ГЛОНАС / NAVSTAR. Ан-70 оснащений бортовою інформаційною системою БАСК-70. Після приземлення система збирає інформацію з близько 8000 датчиків і видає інформацію про стан літака та, при потребі, вказує методи усунення несправностей і перелік необхідних запчастин. Основу оборонного комплексу Ан-70 складає система радіоелектронної боротьби Л-150 «Пастель».
Вантажна кабіна літака обладнана 4-ма електротельферами і 2-ма лебідками. Загальна вантажопідйомність тельферів — 12 тон.
Виробництво |
У прес-службі ДП «Антонов» 30 березня 2012 повідомляли, що за підсумками переговорів керівництва ДП і російської «ОАК» досягнута домовленість про серійне виробництво літака на ДП «Антонов» (Київ) і на ВАТ «ВАЛТ» (Воронеж, РФ).
Згідно з новою схемою промислової кооперації українська сторона забезпечить виготовлення й поставку крила в зборі (консоль, механізація крила, пілони навішування двигунів і мотогондол) і двигунів Ан-70, російська — виготовлення агрегатів планера, фюзеляжу і остаточне складання літака[5].
Технічні характеристики |

Ан-70 на поштовій марці 1998
Джерело: Офіційний сайт ДП «АНТОНОВ»[6]
Основні характеристики
Екіпаж: 3-5 осіб
Пасажиромісткість:- 300 десантників або
- 206 пацієнтів на ношах
- 300 десантників або
Вантажопідйомність:- звичайний зліт/посадка (бетон-ґрунт): 47 000 кг
- короткий зліт/посадка (ґрунт): 20 000 кг
Довжина: 40,73 м
Висота: 16,38 м
Розмах крила: 44,06 м
Нормальна злітна маса: 123 000 кг
Максимальна злітна маса: 130 000 кг
Маса палива у внутрішніх баках: 37 500 кг
Силова установка: 4 × Гвинтовентиляторний Д-27 14 000 к. с. ( 10 300 кВт.)
Повітряний гвинт: СВ-27
Діаметр гвинта: 4,5 м
Допоміжна силова установка: 1 × газотурбінна ТА-18
Вантажний відсік
довжина: 19,10 м (з рампою — 22,40 м)
ширина: 4,8 м (підлоги — 4,0 м)
висота: 4,1 м
Льотні характеристики
Максимально допустима швидкість: 800 км/год
Крейсерська швидкість: 700-750 км/год
Практична дальність: 1350 км
Перегінна дальність: 8800 км
Практична висота польоту: 12 000 м
Довжина розгону: 800 м (короткий зліт), 1800 м (нормальний зліт)
Довжина пробігу: 600 м (коротка посадка), 1550 м (нормальна посадка)
Модифікації |
Ан-70-100 — проект літака з екіпажем з 2 чоловік. Відрізняється складом обладнання.
Ан-70Т — проект цивільного транспортного літака. Відрізняється відсутньою спецобладнання для десантування військ і техніки. Екіпаж скорочений до 2-3 осіб.
Ан-70Т-100 — проект цивільного транспортного літака з 2 двигунами Д-27.
Ан-70Т-200 — проект літака з 2 двигунами НК-93.
Ан-70Т-300 — проект експортного літака. Відрізняється 2 двигунами CFM56-5A1 і західною авіонікою.
Ан-70Т-400 — проект експортного літака з 4 двигунами CFM56-5A1.
Ан-70ТК — проект конвертованого вантажно-пасажирського літака.
Ан-171 — проект літака з подовженим фюзеляжем і крилом більшого розмаху. Розроблений у кінці 80-х років.
Ан-77 — проект є глибокою модернізацією гвинтовентиляторного середнього військово-транспортного літака короткого зльоту і посадки Ан-70 під двигуни CFM56-5А1 і авіоніку світових виробників.
Катастрофи |
За даними на лютий 2011 року було втрачено один літак типу Ан-70[7].
Дата | Бортовий номер | Місце катастрофи | Жертви | Короткий опис |
---|---|---|---|---|
10.02.1995 | ![]() | ![]() | 7 / 7 | Дослідний Ан-70 зіткнувся в повітрі з Ан-72, який його супроводжував. |
27.01.2001 | ![]() | ![]() | 0 / 33 | При зльоті з аеропорту в літака відмовив третій двигун, а через 20-30 секунд відмовив ще й перший двигун. (Літак відремонтовано) |
Галерея |
Ан-70 на МАКС-2013:
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Найближчі конкуренти |
Airbus A400M — Євросоюз: за багатьма технічними характеристиками трохи відстає від АН-70, хоча коштує удвічі більше за Ан.
Boeing C-17 — США
Xian Y-20[en] (Юнь-20) — Китай
Див. також |
- Ан-188
- Ан-77
- Антонов Ан-225
- Ан-124
- Ан-22
- Ан-12
- Повітряно-десантні війська
Виноски |
↑ Перші серійні АН-70 будуть побудовані в 2012 р.
↑ http://www.unian.net/ukr/news/news-424077.html
↑ http://ua.interfax.com.ua/news/general/200278.html
↑ http://narodka.com.ua/13513-na-ozbroyennya-prijnyato-an-70 Архівовано 22 January 2015[Дата не збігається] у en:Wayback Machine. На озброєння прийнято Ан-70
↑ http://ugmk.info/news/ukraina-i-rf-dogovorilis-sotrudnichat-po-an-70-po-novomu.html
↑ Ан-70 / Середній військово-транспортний літак короткого зльоту та посадки. www.antonov.com. ДП Антонов. Архів оригіналу за 28 липень 2012. Процитовано 1 квітня 2016.
↑ http://aviation-safety.net/database/type/type.php?type=049
Джерела |
- Офіційний сайт ДП АНТОНОВ
- Ан-70 в 2003.
- Ан-70 Аеросвіт-2008.
Ан-70 на МАКС-2013: Генеральний конструктор підприємства "Антонов" звинуватив Рогозіна в некомпетентності. Інтерфакс-Україна. 29 серпня 2013, 18:52. Процитовано 30.8.2013.
У Києві злетів Ан-70 по новому розфарбований. ГудВин.info (рос.). 10 квітня 2013, 14:31. Процитовано 10.4.2014.
Антонов АН-70. http://www.airwar.ru (рос). Процитовано 18 січня 2015.
Ан-70 рос.
Presentation of the AN-70. Antonov Company на YouTube
|
|
|
Категорії:
- Літаки України
- Літаки Антонова
- Військово-транспортні літаки
- Чотиримоторні гвинтовентиляторні літаки
(window.RLQ=window.RLQ||[]).push(function()mw.config.set("wgPageParseReport":"limitreport":"cputime":"0.428","walltime":"0.575","ppvisitednodes":"value":2380,"limit":1000000,"ppgeneratednodes":"value":0,"limit":1500000,"postexpandincludesize":"value":93480,"limit":2097152,"templateargumentsize":"value":4235,"limit":2097152,"expansiondepth":"value":15,"limit":40,"expensivefunctioncount":"value":4,"limit":500,"unstrip-depth":"value":0,"limit":20,"unstrip-size":"value":4394,"limit":5000000,"entityaccesscount":"value":0,"limit":400,"timingprofile":["100.00% 303.782 1 -total"," 31.12% 94.550 3 Шаблон:Navbox"," 23.40% 71.080 1 Шаблон:Літаки_ДКБ_Антонова"," 13.99% 42.497 5 Шаблон:Колір"," 12.78% 38.823 1 Шаблон:Примітки"," 12.76% 38.770 1 Шаблон:ВП-портали"," 11.14% 33.834 3 Шаблон:Nobr"," 11.08% 33.647 5 Шаблон:Список_країн"," 9.80% 29.778 5 Шаблон:If1"," 9.03% 27.422 1 Шаблон:Портали/+"],"scribunto":"limitreport-timeusage":"value":"0.055","limit":"10.000","limitreport-memusage":"value":2869293,"limit":52428800,"cachereport":"origin":"mw1235","timestamp":"20190323140121","ttl":2592000,"transientcontent":false););"@context":"https://schema.org","@type":"Article","name":"u0410u043d-70","url":"https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%BD-70","sameAs":"http://www.wikidata.org/entity/Q607705","mainEntity":"http://www.wikidata.org/entity/Q607705","author":"@type":"Organization","name":"u0423u0447u0430u0441u043du0438u043au0438 u043fu0440u043eu0435u043au0442u0456u0432 u0412u0456u043au0456u043cu0435u0434u0456u0430","publisher":"@type":"Organization","name":"u0424u043eu043du0434 u0412u0456u043au0456u043cu0435u0434u0456u0430","logo":"@type":"ImageObject","url":"https://www.wikimedia.org/static/images/wmf-hor-googpub.png","datePublished":"2008-06-02T01:44:28Z","dateModified":"2019-03-23T14:01:21Z","image":"https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9e/An-70_takeoff.jpg"(window.RLQ=window.RLQ||[]).push(function()mw.config.set("wgBackendResponseTime":156,"wgHostname":"mw1321"););