Ан-28 Зміст Історія створення | Технічний опис | Технічні характеристики | Модифікації | Катастрофи та аварії [2] | Посилання | Література | Примітки | Навігаційне менюр
Ан-2Ан-3Ан-14 «Бджілка»Ан-32Ан-72Ан-2СХАн-2МАн-6Ан-14ШАн-714Ан-26 «Віта»/Ан-26М «Рятівник»Ан-26Б «Циклон»/Ан-26 «Погода»Ан-26ПАн-30Ан-32ПАн-71Ан-72ПАн-72РАн-8Ан-12Ан-22 «Антей»Ан-26Ан-34Ан-70Ан-74Ан-77Ан-124 «Руслан»Ан-124-100Ан-124-100М-150Ан-132Ан-178Ан-225 «Мрія»А-1А-7А-9А-10А-11А-13А-15А-40ГолубРот Фронт-1Рот Фронт-2Рот Фронт-3Рот Фронт-4
Літаки АнтоноваЛітаки УкраїниЛітаки СРСРЛітаки ПольщіВійськово-транспортні літаки
НАТОлітакАНТК імені Олега Антонова1968Ан-14двигунамиТВД-850фюзеляжулітака30 квітня1968ТВД-1029 січня197319751978польському19831984СРСР199719831997ФюзеляжстрінгерівбалокКрилоелеронівШасілітакапоплавкового шасіСилова установкадвигунівТВД-102012літаків
Ан-28
Перейти до навігації
Перейти до пошуку
| Ан-28 | |
|---|---|
| Ан-28 над аеропортом Гостомель, Україна | |
Тип | Пасажирський літак |
Розробник | АНТК імені Олега Антонова |
Виробник | Польський державний авіаційний завод. PZL |
Головний конструктор | Д.Ківа |
Перший політ | 29 січня 1973 |
Початок експлуатації | 1984 |
Статус | експлуатується |
Роки виробництва | 1983—1997 |
Одиниць вироблено | 198 |
Базова модель | Ан-14 |
Варіанти | Ан-38 |
Ан-28 (з кодифікації НАТО: Cash — «Готівковий») — легкий двомоторний турбогвинтовий пасажирський літак.
Зміст
1 Історія створення
2 Технічний опис
3 Технічні характеристики
4 Модифікації
5 Катастрофи та аварії [2]
6 Посилання
7 Література
8 Примітки
Історія створення |
Робота над Ан-28 в АНТК імені Олега Антонова розпочалася в 1968 році. На той момент Ан-14М був модифікацією літака Ан-14 з потужнішими, газотурбінними двигунами ТВД-850. Також Ан-14М відрізнявся більшою довжиною фюзеляжу. Перший політ цього літака відбувся 30 квітня 1968 року. Подальшим розвитком Ан-14М став літак короткого зльоту і посадки Ан-28 з потужнішими двигунами ТВД-10Б.
Перший політ Ан-28 здійснив 29 січня 1973. З 1975 по 1978 проводились державні випробовування. Виробництво було розгорнуте на польському авіазаводі PZL. Перший серійний літак зійшов з конвеєра в 1983 році, а уже у 1984 він отримав сертифікат льотної придатності Державіареєстру СРСР, що відповідає міжнародним стандартам ІСАО. Виробництво літака тривало до 1997 року. З 1983 по 1997 було випущено 198 літаків Ан-28.
Технічний опис |
Фюзеляж типу напівмонокок. Силова конструкція складається з набору стрінгерів і балок. У носовій частині фюзеляжу розташована кабіна екіпажа. За нею розміщений вантажо-пасажирський салон. У задній частині фюзеляжу є великий вантажний люк, стулка якого відкочується під фюзеляж. Крило пряме, дволонжеронне. Механізація крила складається з двощілинних закрилків, зависаючих елеронів, автоматичних предкрилків та інтерцепторів. Вертикальне оперення двокілеве. Шасі літака — триопорне: дві головних опори і одна передня. Шасі не прибирається, на кожній стійці по одному колесу, проте передбачено установку лижного та поплавкового шасі. Силова установка складається з 2 турбогвинтових двигунів ТВД-10Б з реверсивними трилопатевими повітряними гвинтами.
Технічні характеристики |
Джерело: [1]
Основні характеристики
Екіпаж: 1-2 особи
Пасажиромісткість: 15-17 чолвік
Вантажопідйомність: 2000 кг- Довжина:
Висота: 4,9 м
Розмах крила: 22,06 м
Площа крила: 39,70 м²
Крило в плані: трапецієвидне
Маса спорядженого: 3980 кг
Нормальна злітна маса: 5600 кг
Максимальна злітна маса: 6500 кг
Маса палива у внутрішніх баках: 1812 л
Силова установка: 2 × Турбогвинтовий ТВД-10 960 к.с. ( 706 кВт.)
Льотні характеристики
Крейсерська швидкість: 335 км/год
Практична дальність: 560 км
Перегінна дальність: 1365 км
Практична висота польоту: 9000 м
Довжина розгону: 260 м
Довжина пробігу: 170 м
Модифікації |
Ан-28 — конвертований вантажно-пасажирський.
Ан-28А — арктичний. Відрізняється збільшеним запасом палива.
Ан-28Б1 — транспортно-десантний.
Ан-28B1R — морський патрульний. Відрізнявся потужною бортовою РЛС з антеною в обтічнику під фюзеляжем. Розроблено польськими конструкторами на початку 90-х років.
Ан-28B2 — літак РЕБ.
Ан-28RM — патрульно-рятувальний. Відрізняється РЛС кругового огляду.
Ан-28TD — польський транспортно-десантний.
M-28 «Скайтрек» — модернізований. Відрізняється двигунами Пратт-Уїтні Канада РТ6А-65В потужністю 1100 к.с., п'ятилопатевими гвинтами.
Катастрофи та аварії [2] |
За даними на вересень 2012 року було втрачено 28 літаків типу Ан-28
| Дата | Бортовий номер | Місце катастрофи | Жертви | Короткий опис |
|---|---|---|---|---|
| 14.08.87 | 0/н.д. | Груба посадка. | ||
| 16.03.90 | н.д. | Тренувальний політ. | ||
| 18.08.90 | н.д. | Груба посадка. | ||
| 23.10.91 | 0/13 | Груба посадка. | ||
| 03.01.92 | 0/н.д. | Приземлився, не долетівши до ЗПС. | ||
| 10.10.92 | 15/16 | Впав невдовзі після зльоту через відмову лівого двигуна. | ||
| 28.08.93 | 0/19 | Літак з парашутистами впав з висоти 250 метрів після відмови двигунів. | ||
| 12.05.94 | 0/12 | Груба посадка. | ||
| 01.02.95 | 0/10 | При заході на посадку помилково був включений реверс. | ||
| 29.11.99 | 0/3 | Аварійна посадка після спалаху двигунів. | ||
| 29.12.99 | 6/6 | Впав у Чорне море. | ||
| 14.04.00 | 0/0 | Пожежа в аеропорту. | ||
| 23.08.01 | 4/11 | У перевантаженого літака відмовив двигун. | ||
| 23.11.01 | 2/17 | Заходив на посадку з нестандартної траєкторії. | ||
| 29.01.02 | 0/17 | Приватний літак. Вилетів з ґрунтової ЗПС при посадці. | ||
| 29.08.02 | 16/16 | Заходив на посадку, незважаючи на критичні метеоумови. | ||
| 10.02.03 | 2/3 | Упав носом донизу незабаром після зльоту. | ||
| 30.10.03 | н.д. | Розбився, не долетівши до ЗПС. Ймовірно, що нелегально перевозив зброю для армії ДРК. Мав молдавську реєстрацію, проте жодна авіакомпанія не визнала літак «своїм». | ||
| 31.03.05 | 3/4 | Несправний літак був відправлений у рейс і розбився після відмови двигуна. | ||
| 24.12.05 | 2/2 | Розбився незабаром після зльоту. Був орендований Африканським Союзом для миротворчої місії. | ||
| 03.08.06 | 17/17 | Врізався в гору при заході на посадку. Мав граничний знос. | ||
| 11.11.06 | 0/н.д. | Груба посадка. | ||
| 03.04.08 | 19/19 | Розбився, вимушено йдучи на друге коло. ЗПС була зайнята. | ||
| 15.10.09 | 0/8 | Розбився вже на ЗПС. | ||
| 15.05.10 | 8/8 | Розбився в лісовій місцевості. | ||
| 30.01.2012 | 3/н.д |
Посилання |
Література |
- Бєляєв В. В., Ільїн В. Е. Російська сучасна авіація. — М.: АСТ, «Астрель», 2001. — С. 216-218.
- Якубович Н. В. Всі літаки О. К. Антонова. — М.: АСТ, «Астрель», 2001. — С. 104-106.
- Богданов О. Повітряний всюдихід. // Крила Батьківщини. — 1981. — № 10. — С. 18-19.
- Бутовський П. В. Ан-28 в серії. // Крила Батьківщини. — 1985. — № 10. — С. 1.
- Бутовський П. Б. Нові модифікації Ан-28 для Збройних Сил Польщі. // Авіація і Час. — 1995. — № 4. — С. 44.
- Лагутін О. Ан -28 — літак КВП. // Моделіст-конструктор. — 1980. — № 1. — С. 21-24.
- Шунков В. Н. Літаки спецпризначення. — Мн.: «Харвест», 1999. — С. 282-286.
Примітки |
↑ http://aviaros.narod.ru/an-28.htm
↑ http://aviation-safety.net/database/type/type.php?type=04F
| |||||||||||||||||||||||||||||
Категорії:
- Літаки Антонова
- Літаки України
- Літаки СРСР
- Літаки Польщі
- Військово-транспортні літаки
(window.RLQ=window.RLQ||[]).push(function()mw.config.set("wgPageParseReport":"limitreport":"cputime":"0.288","walltime":"0.407","ppvisitednodes":"value":2116,"limit":1000000,"ppgeneratednodes":"value":0,"limit":1500000,"postexpandincludesize":"value":33758,"limit":2097152,"templateargumentsize":"value":2417,"limit":2097152,"expansiondepth":"value":15,"limit":40,"expensivefunctioncount":"value":17,"limit":500,"unstrip-depth":"value":0,"limit":20,"unstrip-size":"value":828,"limit":5000000,"entityaccesscount":"value":0,"limit":400,"timingprofile":["100.00% 254.609 1 -total"," 45.73% 116.445 52 Шаблон:Прапорець"," 32.86% 83.663 1 Шаблон:Літаки_ДКБ_Антонова"," 30.44% 77.514 1 Шаблон:Navbox"," 15.28% 38.896 3 Шаблон:Колір"," 12.42% 31.628 3 Шаблон:Список_країн"," 10.61% 27.004 3 Шаблон:If1"," 9.75% 24.829 1 Шаблон:Характеристики_ЛА"," 8.66% 22.041 6 Шаблон:Multireplace"," 5.84% 14.859 1 Шаблон:ЛА"],"scribunto":"limitreport-timeusage":"value":"0.023","limit":"10.000","limitreport-memusage":"value":1495091,"limit":52428800,"cachereport":"origin":"mw1269","timestamp":"20190322145913","ttl":2592000,"transientcontent":false);mw.config.set("wgBackendResponseTime":113,"wgHostname":"mw1330"););
Неперевірена версія (що робити?)