Skip to main content

Ан-32 Зміст Історія створення[3] | Технічний опис[4] | Характеристики | Модифікації | Експлуатація | Ціна | Аварії та катастрофи | Примітки | Посилання | Навігаційне меню1 змінаСтабільну версіюперевірено1 змінаСтабільну версіюперевіреноІсторія заводу «Авіант»оригіналу«Ан нет, Ан есть. Украина „нашла“ потерянные индийские Ан-32.»Прес−реліз з питання партнерської угоди між «Taqnia Aeronautics» та ДП «АНТОНОВ» про виробництво літаківTwo military transport aircraft collided at Khartoum airport in SudanАн-32 на сайті ДП «Антонов»Авіаційний портал «Сервіс та технології»АН-32. Гостомель. 26 травня 2015р

Ан-2Ан-3Ан-14 «Бджілка»Ан-32Ан-72Ан-2СХАн-2МАн-6Ан-14ШАн-714Ан-26 «Віта»/Ан-26М «Рятівник»Ан-26Б «Циклон»/Ан-26 «Погода»Ан-26ПАн-30Ан-32ПАн-71Ан-72ПАн-72РАн-8Ан-12Ан-22 «Антей»Ан-26Ан-34Ан-70Ан-74Ан-77Ан-124 «Руслан»Ан-124-100Ан-124-100М-150Ан-132Ан-178Ан-225 «Мрія»А-1А-7А-9А-10А-11А-13А-15А-40ГолубРот Фронт-1Рот Фронт-2Рот Фронт-3Рот Фронт-4


Літаки загального призначенняЛітаки СРСРЛітаки УкраїниВійськово-транспортні літакиЗ'явилися 1976


кодифікацією НАТОукраїнськийрадянськийлітакаеродромахпарашутного1970ІндіїС-119FIATG-222DHC-5ВВС ІндіїКБ АнтоновАн-261975силової установки16 червняМАПекспортдвигуниАІ-20к.с.фюзеляжкрилоРУ19А-300рівнем моря1976прототип9 липня1976екіпажЮрія Володимировича КурлінааеродромуКиївського авіазаводуСвятошиніАн-266 листопада13 грудня1977авіасалоні в Ле Бурже1980198217 лютого198329 червня1983льотчика1984шпангоутекіпажуантенарадіолокаторашасіштурманамонорейкательферрампоюшарнірівавтомобілялонжеронівелеронівкілядвигуномекіпажуколесагальмамимасиамортизаторамишинамиТискдвигунівАІ-20повітряними гвинтамитурбіноюк.с.силова установкастартергенератораакумуляторних батарейпостійного струмупаливоштуцервуглекислим газоммастилавогнегасникишасіфюзеляжумінеральне мастилодвигунівтискнасосамигідроакумуляторилітакаелектронасосштуцерпостійним струмомнапругоюВзміннимчастотоюГцструмомтрифазним струмомджерелом постійного струмустартергенераторигенераториперетворювачіакумуляторні батареїтелефонноготелеграфного зв'язкузв'язкубортовий самописецьУКХрадіостанціїКХмагнітофонкомпасіврадіовисотомірдалекоміррадіолокаційна станціявисотоміриавіагоризонтавтопілотелектролебідкимонорейцішпангоутамитягачаблоківСНДІндіяШрі ЛанкаКолумбіяПеруМексикаАфганістан2011літаки8 січня1996Кіншасі26 серпня2007












Ан-32




Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.









Перейти до навігації
Перейти до пошуку






























Ан-32

Ан-32Б в Бангладеському аеропорту Чингагі (2011).
Ан-32Б в Бангладеському аеропорту Чингагі (2011).

Тип
Багатоцільовий літак

Розробник

УРСРFlag of Ukraine.svg АНТК імені Олега Антонова

Виробник

Flag of Ukraine.svg Київський авіаційний завод «Авіант»

Головний конструктор
В. А. Гарвардт і Ю. П. Сердечний

Перший політ

9 липня 1976

Початок експлуатації

1984

Статус
експлуатується

Основні експлуатанти

ВПС Індії

Інші експлуатанти

ДСНС України та ін.

Роки виробництва
З 1982

Одиниць вироблено
361[1]

Вартість одиниці
15 млн USD[2]

Базова модель

Ан-26

Варіанти

Ан-32П; Ан-132

Commons-logo.svg  Зображення у ВікіСховищі

Ан-32 (за кодифікацією НАТО: Cline  — «Клайн») — український (в минулому — радянський) військово-транспортний багатоцільовий літак. Може експлуатуватися в різних кліматичних умовах, у тому числі в умовах спекотного клімату (до 50 °C) та на високогірних аеродромах (до 4500 м). Основне призначення даного літака — перевезення вантажів на лініях малої та середньої протяжності. Також його можна використовувати для перевезення людей, парашутного десантування людей і платформ з вантажами, а також в санітарному варіанті для перевезення поранених. Літак має високу маневреність при польотах на гірські аеродроми зі складними підходами.




Зміст





  • 1 Історія створення[3]


  • 2 Технічний опис[4]

    • 2.1 Фюзеляж


    • 2.2 Крило


    • 2.3 Хвостове оперення


    • 2.4 Шасі


    • 2.5 Силова установка


    • 2.6 Гвинт


    • 2.7 ДСУ


    • 2.8 Паливна система


    • 2.9 Маслосистема


    • 2.10 Система запуску


    • 2.11 Протипожежна система


    • 2.12 Гідравлічна система


    • 2.13 Електросистема


    • 2.14 Радіоустаткування


    • 2.15 Пілотажно-навігаційне обладнання


    • 2.16 Система проти обледеніння


    • 2.17 Вантажно-розвантажувальне та швартовочне обладнання



  • 3 Характеристики


  • 4 Модифікації


  • 5 Експлуатація


  • 6 Ціна


  • 7 Аварії та катастрофи


  • 8 Примітки


  • 9 Посилання




Історія створення[3] |


На початку 1970-х років Індії був потрібний транспортний літак, який би міг замінити С-119. Основною вимогою до літака була можливість здійснювати польоти, зльоти і посадки в умовах високогір'я. Був оголошений конкурс, в якому взяли участь італійці з літаком FIAT G-222 та канадці з DHC-5, проте їх умови не задовольняли потреби Індії. Після цього ВВС Індії звернулись до ДКБ Антонов із пропозицією розробити літак, який би задовольнив усі їх умови. У відповідь ДКБ запропонувало Ан-26, але індійців занепокоїла непристосованість літака до умов високогір'я. В 1975 був підписаний контракт про розробку літака на базі Ан-26 із збільшеною потужністю силової установки, а 16 червня виданий наказ МАП.


Ан-32 став першим радянським літаком, який розроблявся спеціально на експорт. Керування його розробкою було доручене заступникові головного конструктора В. А. Гарвардту та ведучому конструкторові Ю. П. Сердечному. Для збільшення потужності були використані двигуни АІ-20М, які розвивали 4250 к.с., із гвинтами АВ-62І діаметром 4,5 м. Потужніші двигуни були більші за розмірами, та й гвинти на 0,6 м більші в діаметрі від гвинтів Ан-26. Це призводило до того що лопаті зачіпали фюзеляж. Щоб вирішити цю проблему В. Г. Анісенко, керівник відділу силових установок, запропонував підняти двигуни на крило. Допоміжну силову установку РУ19А-300 замінили на турбогенератор ТГ-16, який забезпечував запуск двигунів на аеродромах на висоті до 4500 м над рівнем моря. До літа 1976 р. було виготовлено перший прототип.


Перший політ Ан-32 здійснив 9 липня 1976, за штурвалом якого знаходився екіпаж у складі командира В. А. Ткаченка, другого пілота Юрія Володимировича Курліна, штурмана Г. Н. Гуменюка, бортінженера М. М. Трошина, бортрадиста В. І. Яськова і провідного інженера з випробувань A. M. Загуменного, з аеродрому Київського авіазаводу в Святошині. Після місяця випробовувань виявилося, що потужності двигунів АІ-20М було замало, тому було прийняте рішення про використання двигунів АІ-20ДМ із гвинтами АВ-68ДМ діаметром 4,7 м. Нові двигуни розвивали 5180 к.с., що на 83 % більше ніж у двигунів Ан-26. З 6 листопада до 13 грудня 1976 були проведені випробовування в Індії, які виявили ряд недоліків.


Перша публічна демонстрація літака відбулася літом 1977 на авіасалоні в Ле Бурже. До 1980 року продовжувались випробовування та доопрацювання літака. В 1982 р. було випущено три перед-серійні літаки Ан-32. Перший з радянськими комплектуючими, другий для проведення наземних статичних випробовувань, а третій — із індійським обладнанням. З 17 лютого 1983 р. почались державні випробовування. По завершенні випробовувань на Київському авіазаводі було організоване серійне виробництво Ан-32. Перший серійний літак піднявся в небо 29 червня 1983, за штурвалом якого знаходився екіпаж льотчика-випробувача В. В. Добровольского. Поставки літаків до Індії розпочалися в 1984 році.



Технічний опис[4] |



Фюзеляж |



An-32V Profile.png


Фюзеляж суцільнометалевий, балочно-стингерний, типу напівмонокок. Фюзеляж технологічно розділений на три частини: передня (по 11 шпангоут), середня (з 12 по 40 шпангоут) та відсік кріплення хвостового оперення (з 41 шпангоута). Більшість елементів конструкції фюзеляжу виконано із листового та профільованого дюралюмінію.


Передній відсік герметичний. У ньому знаходяться кабіна екіпажу, між 1 та 7 шпангоутами. За нею розміщена перегородка з дверима до вантажної кабіни. Ніс фюзеляжу, до 1 шпангоута, не герметичний, в ньому розміщена антена радіолокатора закрита радіопрозорим обтічником. Під кабіною екіпажу находиться відсік передньої ноги шасі. Між 5 та 7 шпангоутами в лівому борті знаходиться блістер штурмана. В правому борті, між 7 та 10 шпангоутами, знаходяться вхідні двері розміром 600×1400 мм. В передній частині розміщені два аварійних люки: верхній, для покидання кабіни при вимушених посадках без шасі або на воду, знаходиться в кабіні екіпажу, та нижній, для покидання літака в повітрі, розміщений біля вхідних дверей.


Середня частина фюзеляжу герметична, в ній знаходиться вантажна кабіна. Ширина вантажної кабіни, по підлозі, 2,4 м, а висота 1,84 м. З обох боків вантажної кабіни розміщені по чотири округлих вікна. На стелі між 29 і 39 шпангоутами встановлена монорейка, якою рухається тельфер. Тельфер призначений для завантажувально-розвантажувальних робіт. Між 33 і 45 шпангоутами находиться вантажний люк. Люк закривається рампою на кінці якої розміщений клиновидний наїзд і задньою стулкою, яка за допомогою шарнірів кріпиться до 45 шпангоута. При відкриванні рампа може займати два положення: опускатися до землі для завантаження/розвантаження колісної техніки, десантників, поранених тощо, а також рампа може від'їжджати під фюзеляж для парашутного десантування і завантаження/розвантаження безпосередньо з кузова автомобіля.


Відсік кріплення хвостового оперення не герметичний. В середині розміщені агрегати навігаційно-пілотажного та радіообладнання.



AN 32B 111209 1.jpg



Крило |


Крило Ан-32 високого розміщення, вільнонесуче трапецієвидне в плані. Конструкція крила — кесонного типу, складається з двох лонжеронів і 23 нервюр. Технологічно крило розділене на п'ять частин: центроплан, дві середні (СЧК) і дві знімні (ЗЧК) частини. Центроплан кріпиться до 17 і 20 шпангоута фюзеляжу. На ньому розміщені два відхиляючихся двощілинних закрилки з фіксованою віссю обертання і поворотною хвостовою ланкою. На СЧК розмішено по одному трищілинному висувному закрилку із фіксованим дефлектором та поворотною хвостовою ланкою, а на ЗЧК по дві секції елеронів. Загальна площа закрилків — 15 м², кути відхилення — 15° (при зльоті) і до 38° (при посадці). Загальна площа елеронів — 6,12 м², кути відхилення — 24° (вгору) і до 16° (вниз). В середині центроплану знаходяться десять м'яких баків, а в СЧК — два баки-відсіки (по одному з кожної сторони).



AN 32B 111209 4.jpg



Хвостове оперення |


Хвостове оперення — вільнонесуче, однокільове. Складається із двох консолей стабілізатора із рулем висоти, кіля з рулем напряму і форкіля. Стабілізатор і кіль дволонжеронної конструкції. На рулях висоти встановлений тример, а на рулі напряму — пружинний тример-сервокомпресор. Рулі мають осьову аеродинамічну компенсацію і стопроцентне збалансування. Загальна площа стабілізатора — 20,3 м², кіля — 16,7 м². Площа руля висоти — 5,16 м², кути відхилення — 25° (вгору) і 20° (вниз). Площа руля напряму — 5,14 м², кути відхилення — ±25°.



Шасі |



AN 32B 111209 7.jpg


Шасі Ан-32 триопорне, з двома головними і одною передньою опорами. База шасі — 7650 мм, колія — 7900 мм, мінімальний радіус розвороту — 11250 мм. При польоті усі три опори прибираються в передню частину, основні у відсік в мотогондолах, під двигуном, а передня у відсік під кабіною екіпажу. Відсіки стійок шасі зачиняються, як при польоті, так і при рулінні. При випущеному шасі відчиненими залишаються маленькі стулки навпроти амортизаційних стійок. На кожній опорі встановлені два колеса з пневматиками і з дисковими гальмами на основних стійках. Передня опора не гальмівна, при рулінні вона повертається на кут ± 45° і на кут ± 9° при розгоні та пробігу. Випуск та прибирання шасі здійснюється за допомогою гідравлічного циліндра. У випадку виходу з ладу гідравлічної системи замки прибраного положення стійок шасі можна відкрити вручну. В такому випадку шасі опускаються і фіксуються в замках опущеного положення за рахунок своєї маси і зустрічного потоку повітря.


Головна опора шасі двоколісна із телескопічними азотно-масляними амортизаторами. Вона складається із: амортизаторної стійки, складуючого підкосу, розпору, котрий слугує замком випущеного положення шасі та двох гальмівних коліс. У відсіку основних опор шасі розміщені: силовий циліндр опускання/прибирання стійок шасі, замок прибраного положення шасі та механізм управління стулками.


Передня опора шасі двоколісна із важільною підвіскою та азотно-масляним амортизатором. Вона складається із: амортизаторної стійки з центруючим пристроєм, рульового механізму, гідроциліндра для гасіння коливань, гідроциліндра опускання/прибирання стійки шасі, замків випущеного та прибраного положення шасі, механізму управління стулками та двох не гальмівних коліс.


Колеса основних опор КТ-157 із камерними шинами 1А розміром 1050×400 мм. Передні колеса К2105 із камерними шинами 6А розміром 700×250 мм. Тиск у камерах шин головної опори 5 кгс/см², а передньої опори — 4,5 кгс/см².



AN 32B 111209 5.jpg



Силова установка |


Складається з двох двигунів АІ-20ДМ з чотирилопатевими повітряними гвинтами АВ-68ДМ змінного кроку. Двигун АІ-20ДМ — одновальний турбогвинтовий, з осьовим 10-ступеневим компресором, кільцевою камерою згоряння, 3-ступеневою турбіною, планетарним редуктором і нерегульованим реактивним соплом. Потужність двигуна на злітному режимі — 5180 к.с., а на крейсерському польоті — 2800 к.с. Двигун розташований в мотогондолі над крилом під кутом 4’ до його площини. Двигун кріпиться на центроплані крила за допомогою швидкознімної рами з амортизаторами і силової ферми з переднім силовим шпангоутом. Суха маса двигуна 1040 кг, а довжина — 3,1 м.



Гвинт |



KrasAvia Antonov An-32 Osokin.jpg


Гвинт АВ-68ДМ — тяговий, лівого обертання, флюгерний, з діаметром 4,7 м. Флюгування його проводиться льотчиком або системою автоматичного флюгування за крутним моментом і негативною тягою. Перекладання лопатей на мінімальний встановлювальний кут при пробігу після посадки забезпечує додаткове гальмування літака за рахунок авторотації гвинта.



ДСУ |


В хвостовій частині правої мотогондоли під центропланом розташована додаткова силова установка (ДСУ) ТГ-16М.
ДСУ складається із газотурбінного двигуна ГТД-16М, редуктора і стартер-генератора ГС-24А. Запуск здійснюється від бортових акумуляторних батарей або від аеродромних джерел постійного струму. Суха маса ДСУ 190 кг, а довжина — 1,58 м.



Паливна система |


Паливна система включає в себе 10 м'яких баків і два баки-відсіки. Баки кожного пів-крила розділені на 3 групи. Для живлення двигунів спочатку береться паливо з першої групи баків, потім з другої, а далі з третьої. Бак 3а також використовується як розширювальний бак для рівномірного розподілу палива між лівою та правою сторонами літака. Двигун ГТД-16М живиться від магістралі живлення правого основного двигуна. Заправка баків може проводитись зверху через заправні горловини або централізовано через заправний штуцер у відсіку шасі лівої мотогондоли. У польоті система нейтрального газу заповнює простір над паливом вуглекислим газом, а також ця система використовується як додатковий засіб пожежогасіння.



Маслосистема |


Кожен двигун має автономну маслосистему (МС), яка забезпечує подачу мастила для змащування і охолодження двигуна, управління повітряним гвинтом та роботи системи вимірювання крутного моменту. Об'єм МС 90 л, а перед вильотом літака в маслобак заливають ще 32 л мастила.



Система запуску |


На кожному двигуні розміщено по два стартер-генератори СТГ-12ТМО-1000, після запуску двигунів один з яких переходить в режим генератора, а інший працює в холостому режимі. Струм для запуску двигунів береться від ДСУ або від аеродромних джерел постійного струму.



Протипожежна система |


На Ан-32 є стаціонарна протипожежна система і ручні переносні вогнегасники. Стаціонарна система розділена на протипожежну систему літака і протипожежну систему двигунів.


Протипожежна система літака призначена для ліквідації пожеж у відсіках лівої та правої частин крила і в лівій та правій мотогондолах. Система складається із чотирьох вогнегасників ОС-8МФ або УБЦ8-1, двох блоків протипожежних клапанів, системи сигналізації про пожежу ССП-2А, розпилювальних колекторів і трубопроводів. Управління системою здійснюється, і вручну із щитка пожежогасіння, і автоматично від датчиків сигналізації. Також при аварійних посадках без випущеного шасі від кінцевих вимикачів, розміщених на днищі фюзеляжу, спрацьовують усі вогнегасники, і відкриваються усі клапани.


Протипожежна система двигунів призначена для ліквідації пожежі в двигунах. Система складається із чотирьох вогнегасників ОС-2 або УБШ2-1, фільтрів, системи сигналізації про пожежу ССП-7, трійників та трубопроводів.



Гідравлічна система |


Гідравлічна система (ГС) складається із основної та допоміжної системи. Робочою рідиною є мінеральне мастило АМГ-10. Загальний об'єм ГС 65 л.


Основна ГС призначена для прибирання/випуску шасі, повороту коліс передньої опори шасі, гальмування коліс основних опор шасі, випуску/прибирання закрилків, для приводу склоочисників, аварійного ввімкнення золотників флюгерування повітряних гвинтів і зупинки двигунів, відчинення і зачинення кришки аварійного люку і управління рампою вантажного люку. Необхідний тиск, до 150 кгс/см², забезпечується двома насосами 435Ф, по одному на кожному двигуні. Також в системі є гідроакумулятори, які забезпечують роботу вузлів при стоянці літака.


Допоміжна ГС може використовуватись для випуску закрилків, гальмування коліс, відчинення кришки аварійного люку і управління рампою вантажного люку, при виході з ладу основної ГС. Джерелом тиску допоміжної ГС, до 160 кгс/см², слугує електронасос. При необхідності цей насос може бути підключеним до основної ГС. Також на лівому борті у вантажній кабіні знаходиться ручний насос.


Вся ГС має спільний бак ємністю 37 л. Проте штуцер відбору рідини для основної системи знаходиться вище дна, а допоміжної системи — на дні. Це забезпечує запас рідини у випадку втрати рідини з основної ГС.



Електросистема |


Забезпечує живлення постійним струмом напругою 27 В, змінним (з частотою 400 Гц) однофазним струмом напругою 115 В і трифазним струмом напругою 36 В. Основним джерелом постійного струму є два стартер-генератори СТГ-12ТМО-1000, а змінного струму, напругою 115В, — два генератори СГО-12. Джерелом змінного струму, напругою 36В, слугують два перетворювачі ПТ-1000ЦС (основний та резервний). Стартер-генератор ГС-24А, розміщений на ДСУ, слугує резервним джерелом живлення постійного струму. Для аварійного живлення споживачів постійного струму на борту є три акумуляторні батареї 12-САМ-28Т, змінного струму напругою 115В — перетворювач ПО-1500, а змінного струму напругою 36В — перетворювач напруги ПТ-200.



Радіоустаткування |


Радіоустаткування Ан-32 поділяється на радіозв'язкове, радіонавігаційне та радіолокаційне обладнання.


Радіозв'язкове обладнання призначене для двостороннього телефонного та телеграфного зв'язку із землею та іншими літаками, зв'язку між членами екіпажу, а також для запису усіх розмов на бортовий самописець. До його складу входить: переговорний пристрій СПУ-8; дві командні ультракороткохвильові (УКХ) радіостанції Р-863; короткохвильова (КХ) радіостанція зв'язку «Мікрон» та магнітофон ПС-503БС.


Радіонавігаційне обладнання призначене для забезпечення високоточного літаководіння та приземлення за приладами в тяжких метеорологічних умовах вдень та вночі. До його складу входить: два набори автоматичних радіокомпасів АРК-15М; два прилади сліпого приземлення ПСП-48; радіовисотомір РВ-5РМ; навігаційно-посадочна апаратура «Курс МП-70»; далекомір СД-75; радіотехнічна система ближньої навігації «Веер-М» і ДІСС-013-26ШМ


Радіолокаційне обладнання призначене для огляду земної поверхні, виявлення гір, грозових фронтів і зустрічних літаків, визначення кута зносу та вирішення інших задач. До його складу входить: радіолокаційна станція «Гроза-32А» і літаковий відповідач СО-72М.



Пілотажно-навігаційне обладнання |


З допомогою пілотажно-навігаційного обладнання виконується пілотування літака, контролюється його положення відносно землі та здійснюється навігація. До його складу входять: три комбінованих показники швидкості КУС-730/1100К і показник числа М МС-1К; барометричні висотоміри: три ВМ-15К, ВМФ-50К і ВЕМ-72К-ЗА1; авіагоризонт АГБ-3К; автомат кутів атаки і перевантажень АУАСП-24КР-1; два комбінованих прилади ДА-30; автопілот АП-28Л1І2; магнітний компас КІ-13К; курсова система ГМК-1ГЕ; система директорного управління «Привід АНЕ-1/2»; БСРПП «Тестер-УЗ»; самописець КЗ-63; блок контролю кренів БКК-18; система сигналізації небезпечної швидкості зближення із землею ССОС; два сигналізатори приладової швидкості; прибори контролю за роботою двигунів та контролю за висотною і гідравлічною системою.



Система проти обледеніння |


Складається з повітряно-теплової, електро-теплової та рідинної систем.


Повітряно-тепловою системою проти обледеніння оснащено крила, оперення літака та повітрозбірники двигунів. Гаряче повітря в систему проти обледеніння надходить від 10 ступеня компресора кожного двигуна патрубком, прокладеним правим бортом мотогондоли. В повітряно-тепловій системі використовується мікроінжекторний спосіб розподілу повітря із рециркуляцією відпрацьованого повітря. Цей спосіб забезпечує ефективний, рівномірний обігрів поверхні по всій довжині, а також економний розхід гарячого повітря.



An-32B(UN).jpg


Електро-тепловою системою проти обледеніння оснащено повітряні гвинти, лобове скло кабіни екіпажу і приймачі повітряного тиску.


Блістер штурмана оснащений рідинною системою. Об'єм спиртового бачка — 2,6 л.



Вантажно-розвантажувальне та швартовочне обладнання |


На стелі вантажної кабіни розміщені дві електролебідки та дві каретки з гаками на монорейці закріпленій між 29 та 39 шпангоутами. Вони призначені для підняття/опускання вантажу з землі або кузова автомобіля, та переміщення його на підлогу кабіни або роликові доріжки 1П224. На лівому борті вантажної кабіни находиться лебідка БЛ-56, призначена для переміщення вантажів, до 3000 кг, по кабіні. Несамохідну колісну техніку, а також вантажі масою понад 3000 кг завантажуються за допомогою тягача, та системи блоків.


Швартове обладнання літака складається з 48 одинарних і подвійних знімних вузлів, 40 швартових ременів, 4 ременів-стяжок, 50 стренг для захоплення техніки і 2 швартових сіток.



Характеристики |



Antonow An-32 Risszeichnung cline d1.gif


Джерело: [4]


Основні характеристики



  • Екіпаж: 3-4 людини


  • Пасажиромісткість: 50 солдатів або 42 десантників, або 24 поранених на носилках.


  • Вантажопідйомність: 6700 кг


  • Довжина: 23,68 м


  • Висота: 8,75 м


  • Розмах крила: 29,20 м


  • Площа крила: 74,98 м²


  • Крило в плані: трапецієвидне


  • Маса спорядженого: 17405


  • Нормальна злітна маса: 25500 кг


  • Максимальна злітна маса: 27000 кг


  • Маса палива у внутрішніх баках: 7080 л


  • Силова установка: 2 × Турбогвинтовий АІ-20ДМ 5180 к.с. ( 3810 кВт.)


  • Повітряний гвинт: АВ-68ДМ


  • Діаметр гвинта: 4,7 м


  • Допоміжна силова установка: 1 × газотурбінний ТГ-16М


Льотні характеристики



  • Максимально допустима швидкість: 530 км/год


  • Крейсерська швидкість: 460 км/год


  • Практична дальність: 800 км


  • Перегінна дальність: 2160 км


  • Практична висота польоту: 8000 м


  • Довжина розгону: 760 м


  • Довжина пробігу: 470 м






Модифікації |



  • Ан-32  — базова з індійським БРЕО (бортове радіоелектронне обладнання).


  • Ан-32А  — з радянським БРЕО.


  • Ан-32Б  — літак для комерційних вантажних перевезень / Відрізняється потужнішою ЗСУ. Вантажопідйомність збільшена на 500 кг. Розроблений в 1987 році. Сертифікований у 1995 році.


  • Ан-32Б-100  — з двигунами АІ-20Д серії 5М. У 2000 році переобладнано 1 літак.


  • Ан-32Б-110  — варіант Ан-32Б-100 з 2 членами екіпажу.


  • Ан-32В  — військовий варіант Ан-32Б.


  • Ан-32Д  — дальній. Відрізняється 2 додатковими зовнішніми фіксованими паливними баками по 1500 л.


  • Ан-32П  — літак для гасіння пожеж. Відрізняється 2 зовнішніми виливними агрегатами загальним об'ємом 8000 л.


  • Ан-32Б-200  — підвищена вантажопідйомність, встановлені модифіковані двигуни АІ-20Д серії 5М з збільшеними ресурсами до першого ремонту, наявність додаткових легкозмінних паливних баків


  • Ан-32RE — модернізація Ан-32 для ВПС Індії. На літаку встановлено обладнання попередження зіткнення літаків у повітрі, обладнання раннього попередження зіткнення із землею, система супутникової навігації, літакові далекоміри, модернізований радіовисотомір, новий радіолокатор з двома багатофункціональними індикаторами, нове кисневе обладнання, поліпшені крісла екіпажу. Вантажопідйомність літака збільшена до 7,5 т.


  • Ан-132 — доробка для Саудівської Аравії базової моделі з метою забезпечення приросту характеристик літака стосовно корисного навантаження, дальності польоту і злітних параметрів. Заходи з доробки також включають доробку кабіни екіпажу з використанням комплексних сучасних навігаційних приладів американського виробництва, що дають змогу екіпажу виконувати складніші завдання, а також доробку багатьох інших елементів, які значно поліпшать можливості літака порівняно з його базовою версією. Саудівська Аравія також матиме право інтелектуальної власності і володітиме конструкторськими кресленнями на літак[5].


Експлуатація |




Країни-експлуатанти Ан-32 (країни, де він експлуатується тільки в цивільній авіації позначені зеленим кольором, ті, в яких експлуатується в цивільній, військовій та інших сферах — позначені червоним кольором.)


Станом на 2010-ті роки експлуатуються понад 350 літаків Ан-32 в країнах з різними кліматичними умовами, серед яких країни СНД, Індія (більше 100 літаків), Шрі Ланка, Колумбія, Перу, Мексика, Афганістан, країни Африки. Модель, як і раніше знаходиться у виробництві.



  • 7 травня 2008 р. командування авіаційних систем ВМС США (NAVAIR) повідомило про придбання в Україні чотирьох Ан-32 для поставки Афганським ВВС.

  • Не менш 5 Ан-32П було закуплено для авіації МНС України. Станом на 2013 рік літаки базуються у Ніжині та несуть бойове чергування.


  • 11 грудня 2009 р. Київ і Багдад уклали договір за яким протягом трьох з половиною років Україна повинна поставити до Іраку близько 10-ти літаків Ан-32

  • У грудні 2009 року ВАТ «Мотор Січ» (Запоріжжя) уклало з ВПС Індії трирічний контракт обсягом $110 млн на модернізацію двигунів AI-20 індійських Ан-32.



Ан-32 ВПС Індії


  • В липні 2009 року було підписано контракт між ВПС Міністерства оборони Індії та «дочкою» державної компанії «Укрспецекспорту» — «Спецтехноекспорт», обсягом близько $400 млн на ремонт і модернізацію 105 машин Ан-32 індійських ВПС.[6]


Ціна |


На 2015 рік орієнтовна вартість одного модернізованого літака Ан-32 становить 15 млн доларів.[2]



Аварії та катастрофи |


За даними на лютий 2011 року було втрачено 62 літаки типу Ан-32[7].


Найбільша авіакатастрофа за участю літака даного типу сталася 8 січня 1996 року у Кіншасі. Перевантажений літак не зміг злетіти і впав на ринкову площу. Загинуло 237 чоловік.


У результаті авіакатастрофи літака Ан-32, що сталася 26 серпня 2007 в місті Конголо (Демократична Республіка Конго), загинули двоє громадян України — командир екіпажу і другий пілот.


































































































































































































































































































































Дата
Бортовий номер
Місце катастрофи
Жертви
Короткий опис
Н.д.

Індія K2688
Н.д.
Н.д.
Літак ВПС Індії. Пошкоджений. Виставлений в музеї в Калайкунде.
03.1986

Індія н.д.

Аравійське море
Н.д.
Літак ВПС Індії. Розбився.
22.03.86

Індія н.д.

Індія Джаммуін
Н.д.
Літак ВПС Індії. Розбився.
25.03.86

Індія K2729

Індійський океан
7 / 7
Літак ВПС Індії. Зник над океаном при перегоні з СРСР.
14.01.87

Ангола D2-FA
Н.д.
Н.д.
Літак ВПС Анголи. Розбився.
15.06.87

Афганістан н.д.

Афганістан поблизу Кандагара
5 / 5
Літак ВПС Афганістану. Розбився.
21.06.87

Афганістан н.д.

Афганістан поблизу Кандагара
3 / 3
Літак ВПС Афганістану. Був збитий.
14.12.87

Ангола н.д.
Н.д.
Н.д.
Літак ВПС Анголи. Розбився.
16.08.88

Афганістан н.д.

Афганістан поблизу Кундуза
39/39
Літак ВПС Афганістану. Був збитий.
07.09.88

Афганістан н.д.

Афганістан поблизу Кундуза
16/16
Літак ВПС Афганістану. Перевозив двох афганських генералів. Був збитий моджахедами з ПЗРК «Стінгер».
04.10.88

Індія н.д.

Індія Бхаісау
10/н.д.
Військовий літак. Розбився.
28.09.89

СРСР 48095

СРСР Чернігівська область
9 / 9
Відключення автопілота в польоті, літак увійшов у піке. Перевозив вантаж ракет з урановим сердечником до Москви.
06.03.90

Перу FAP-377

Перу Сатіпо
Н.д.
Літак ВПС Перу. Пошкоджений до ступеня списання.
15.07.90

Індія н.д.

Індія Шіврахпур
10/н.д.
Літак ВПС Індії. Розбився.
01.04.92

Індія н.д.

Індія Лухді
8 / 8
Літак ВПС Індії. Летів у групі дев'яти літаків. Через помилки екіпажу зіткнувся з іншим Ан-32.
01.04.92

Індія н.д.

Індія Лухді
0/н.д.
Літак ВПС Індії. Летів у групі дев'яти літаків. Був пошкоджений іншим Ан-32. Здійснив аварійну посадку в полі.
10.06.92

Росія 48058

Мозамбік Марромеу
0 / 5
Викотився з ВПП на пробігу, розвалився на три частини.
09.10.92

Кенія СРСР-48088

Сомалі Могадішо
1 / 13
Викотився з ВПП при посадці вночі.
09.02.93
border н.д.

Кенія Найробі
Н.д.
Літак ООН. Пошкоджений до ступеня списання.
27.04.93

Афганістан н.д.

Афганістан Ташгурхан
76/76
Літак ВПС Афганістану. Розбився в горах в складних метеоумовах.
29.06.94

Афганістан н.д.

Афганістан н.д.
50/н.д.
Літак ВПС Афганістану. Був збитий.
06.07.94

Україна UR-48018

Іспанія Сьєрра-де-Маріола
5 / 6
Зачіпив верхівки дерев і впав на схил пагорба при гасінні лісової пожежі.
08.10.94

Колумбія HK-3929X

Колумбія Міту
0 / 5
Груба посадка з руйнуванням шасі і спалахом.
18.01.95

Україна UR-48074

ДР Конго Кіншаса
0 / 34
Розбився при спробі приземлення на закриту ВПП.
12.09.95

Шрі-Ланка CR-861

Шрі-Ланка поблизу Коломбо
75/75
Літак ВПС Шрі-Ланки. Літак впав у морі при спробі повернутися на аеродром після вильоту.
25.10.95

Росія 48981

Росія Уфа
7 / 13
У складних метеумови екіпаж промахнувся повз ВПП.
22.11.95

Шрі-Ланка CR-862

Шрі-Ланка поблизу Джафни
62/62
Літак ВПС Шрі-Ланки. Літак впав у море при заході на посадку.
06.01.96

Перу OB-1604

Перу Чачапояс
0 / 44
Груба посадка з руйнуванням шасі і спалахом.
08.01.96

ДР Конго RA-26222

ДР Конго Кіншаса
237 +0 / 6
Перевантажений літак не зміг злетіти і впав на ринкову площу.
11.05.96

Перу OB-1685/325

Перу Андоас
Н.д.
Літак ВПС Перу. Пошкоджений до ступеня списання.
22.11.96

Росія 48104

Росія Байки
0 / 26
При рулюванні застряг у сніжному бруствері. При спробі виїхати з нього літак дістав серйозні пошкодження.
21.12.96

Колумбія HK-4008X

Колумбія Ріонегро
4 / 4
Розбився на підльоті до аеродрому, помилки в пілотуванні.
1996

ДР Конго ER-48077

ДР Конго Каліми
0/н.д.
Аварійна посадка з пошкодженням шасі і планера.
21.02.97

Шрі-Ланка CR-865

Шрі-Ланка Коломбо
3 / 63
Літак ВПС Шрі-Ланки. Перерваний зліт, літак викотився з ВПП у болото.
21.08.97

Афганістан н.д.

Афганістан Баміан
7 / 7
Екіпаж промахнувся повз ВПП. У катастрофі загинуло кілька афганських опозиційних лідерів.
13.01.98

Афганістан н.д.

Пакистан поблизу Кветти
51/51
Екіпаж змінив маршрут через складні метеоумови, паливо повністю вичерпалося.
28.03.98

Перу OB-1389

Перу Прімавера
1 +21 / 55
На підльоті до аеродрому відмовив двигун, літак зіткнувся з нетрями.
07.05.98

Свазіленд 3D-DRV

ПАР Ваальватер
0 / 4
Відмова електросистеми в польоті, вимушена посадка.
02.08.98

Афганістан н.д.

Афганістан Кундуз
5 / 5
Літак сил Талібан. Розбився при підльоті до аеродрому
14.09.98

Азербайджан 4K-66759

Кенія Локічоггіо
0 / 7
Займання двигуна через попадання в нього птиці. Після аварійної посадки літак згорів.
22.12.98

Колумбія HK-3930X

Колумбія Ріонегро
5 / 5
Розбився в тумані на підльоті до аеродрому.
07.03.99

Індія K2673

Індія Делі
3 +18 / 18
Літак ВПС Індії. На підльоті до аеродрому в умовах туману зіткнувся з бетонним резервуаром для води.
03.06.99

Судан н.д.

Судан поблизу Хартума
50/50
Літак ВПС Судану. Розбився.
23.02.00

Індія K2690

Індія Віджаянгара
Н.д.
Літак ВПС Індії. Розбився.
25.03.00

Росія D2-MAJ

Ангола Уамбо
3 / 30
При зльоті потрапив у вибоїни на ВПП і розвалився на дві частини.
07.06.00

Росія UR-48054

Судан ВПП Ліма-25
0 / 8
На ВПП вибігло близько трьохсот місцевих жителів. Уникаючи зіткнення, літак звернув з ВПП і зіткнувся з перешкодами.
07.11.00

ДР Конго ER-AFA

ДР Конго Луабо
2 / 11
На розбігу лопнула шина основної стійки шасі, літак викотився з ВПП і загорівся.
11.12.00

Ангола D2-FEO

Ангола Лузамба
0 / 6
Викотився з ВПП на пробігу.
11.12.00

Молдова ER-AEQ

Ангола Кафунфо
0/н.д.
Здійснив посадку до ВПП, дістав ушкодження.
19.04.02

Колумбія HK-4171X

Колумбія Попаян
3 / 8
Перерваний зліт, літак викотився за ВПП.
04.04.04

Перу EP-837

Перу Пуерто-Есперанса
0/н.д.
Літак армії Перу. Пошкоджений до ступеня списання після грубої посадки.
01.06.04

Руанда 9XR-SN

Руанда Кігалі
0 / 12
Проблеми з шасі після вильоту з Беніну. Аварійна посадка.
26.04.06

Афганістан ZS-PDV

Афганістан Лашкар Гах
3 +2 / 16
На ВПП виїхала вантажівка. Уникаючи зіткнення, літак звернув з ВПП і викотився на поселення кочівників.
16.12.06

Мексика FAM-3103

Мексика поблизу Акапулько
4 / 4
Літак ВПС Мексики. Впав у море після викидання десанту.
26.08.07

ДР Конго 9Q-CAC

ДР Конго поблизу Конголо
14/15
Відмова двигуна відразу після зльоту. Літак розбився при поверненні на аеродром після вильоту.
27.08.07

Колумбія HK-4117

Колумбія Міту
0 / 4
Пожежа через розлив вантажу (бочки з пальним) на стоянці.
11.04.08

Судан ST-AZL

Молдова Кишинів
8 / 8
Відмова транспондера після зльоту вночі. Літак розбився при поверненні на аеродром вильоту.
16.04.08

Екваторіальна Гвінея 3C-5GE

Екваторіальна Гвінея Аннобон
13/13
Літак Національної Гвардії. При посадці в складних метеоумовах викотився з ВПП і впав у море.
26.05.08

ДР Конго 9Q-CMG

ДР Конго Гома
0 / 5
Відмова двигуна відразу після зльоту. Розбився при аварійній посадці на аеродромі вильоту.
08.06.09

Індія н.д.

Індія Аруначал-Прадеш
13/13
Літак ВПС Індії. Розбився в горах.
08.10.09

Афганістан 354

Афганістан південно-західний Афганістан
Н.д.
Літак авіакорпусу армії Афганістану. Розбився при посадці.
24.11.10

Мексика FAM-3101

Мексика Монтеррей
5 / 5
Впав правіше ВПП відразу після зльоту.
3.10.2018


Судан Хартум (KRT)
Н. д.
При невдалому приземлені зіштовхнувся з Ан-26, який здійснював пробіг на посадковій смузі[8]


Примітки |




  1. Історія заводу «Авіант». Архів оригіналу за 28 січень 2008. Процитовано 9 лютий 2008. 


  2. аб Antonov An-32. «Ан нет, Ан есть. Украина „нашла“ потерянные индийские Ан-32.» http://warfiles.ru/, 20 April 2015.


  3. http://aviaros.narod.ru/an-32.htm


  4. аб http://www.airwar.ru/enc/craft/an32.html


  5. Прес−реліз з питання партнерської угоди між «Taqnia Aeronautics» та ДП «АНТОНОВ» про виробництво літаків. http://www.antonov.com/. ДП «АНТОНОВ». 12-05-2015. Процитовано 14 травня 2015. 


  6. http://westua.net/news.php?id=601


  7. http://aviation-safety.net/database/dblist.php?field=typecode&var=048%&cat=%1&sorteer=datekey&page=1


  8. Dylan Malyasov (2018-10-03). Two military transport aircraft collided at Khartoum airport in Sudan. Defence Blog. 



Посилання |


  • Ан-32 на сайті ДП «Антонов»

  • Авіаційний портал «Сервіс та технології»

  • http://www.lenta.ru/news/2008/05/12/an/


  • АН-32. Гостомель. 26 травня 2015 на YouTube — пілоти ДП «Антонов» виконують на легкому вантажному літаку АН-32 фігури вищого пілотажу та захід на посадку по крутій глісаді




Отримано з https://uk.wikipedia.org/w/index.php?title=Ан-32&oldid=24700520










Навігаційне меню



























(window.RLQ=window.RLQ||[]).push(function()mw.config.set("wgPageParseReport":"limitreport":"cputime":"0.792","walltime":"1.042","ppvisitednodes":"value":4005,"limit":1000000,"ppgeneratednodes":"value":0,"limit":1500000,"postexpandincludesize":"value":53129,"limit":2097152,"templateargumentsize":"value":4833,"limit":2097152,"expansiondepth":"value":15,"limit":40,"expensivefunctioncount":"value":26,"limit":500,"unstrip-depth":"value":0,"limit":20,"unstrip-size":"value":6578,"limit":5000000,"entityaccesscount":"value":0,"limit":400,"timingprofile":["100.00% 464.343 1 -total"," 46.36% 215.255 120 Шаблон:Прапорець"," 23.23% 107.882 1 Шаблон:Літаки_ОКБ_Антонова"," 21.43% 99.525 1 Шаблон:Navbox"," 13.52% 62.756 1 Шаблон:Примітки"," 11.82% 54.902 3 Шаблон:Колір"," 9.85% 45.723 3 Шаблон:Список_країн"," 8.68% 40.308 3 Шаблон:Cite_web"," 8.60% 39.948 3 Шаблон:If1"," 7.63% 35.412 1 Шаблон:Картка_ЛА"],"scribunto":"limitreport-timeusage":"value":"0.040","limit":"10.000","limitreport-memusage":"value":1910059,"limit":52428800,"cachereport":"origin":"mw1241","timestamp":"20190322171747","ttl":2592000,"transientcontent":false);mw.config.set("wgBackendResponseTime":156,"wgHostname":"mw1323"););

Popular posts from this blog

Андора Зьмест Гісторыя | Палітыка | Адміністрацыйны падзел | Геаграфія | Эканоміка | Дэмаграфія | Крыніцы | Вонкавыя спасылкі | Навігацыйнае мэню"CIA World Factbook entry: Andorra"."Andorra 2008, Departament d'estadística d'Andorra"Андорарр

Інфармацыя пра «Том Ўэйтс» Асноўныя зьвесткіАбарона старонкіГісторыя рэдагаваньняўУласьцівасьці старонкіНавігацыйнае мэню